0دیدگاه
زمان مطالعه :
امتیازذهی

بودجه تبلیغات Advertising Budget

یکی از دغدغه های مدیر تبلیغات، توجیه مدیران ارشد برای تعیین بودجه تبلیغات است. با توجه به هدف تبلیغات، بدجه تبلیغات به روش های زیر تعیین می شود.

استطاعت مالی – درصدی از فروش – برابری با رقبا – بر مبنای یک تبلیغ مشخص – بر مبنای واحد محصول – هدف و انجام کار

در حد استطاعت: برخی شرکت ها بودجه تبلیغات را با توجه به توان مالی تعیین می کنند. ضعف آن : تأثیر تبلیغات بر حجم فروش را نشان نمی دهد – برنامه ریزی بلند مدت را دشوار می سازد.

درصدی از فروش: برخی دیگر از شرکت ها درصد مشخصی از فروش جاری یا پیش بینی فروش خود را به عنوان بودجه تبلیغات در نظر می گیرند (معمولا 4 تا 7 درصد). در این روش بودجه تبلیغاتی احتمالاً بنابر توانایی مالی شرکت تغییر می کند. همچنین این امکان را برای شرکت به وجود می آورد که بین بودجه ی تبلیغات، قیمت فروش و سود هر واحد کالا رابطه ای منطقی برقرار کند.

برابری با رقبا: در این روش شرکت ها بودجه تبلیغاتی خود را برابر یا نسبتی از بودجه تبلیغاتی رقبایشان قرار می دهند.

بودجه بر مبنای یک تبلیغ مشخص: شرکت احساس می کند که به انجام تبلیغات نیاز دارد و باتوجه به مدیاهای انتخاب شده و تعرفه آنها، بودجه مشخصی را به این کار تخصیص می دهد.

بودجه بر مبنای واحدهای محصول: زمانی که برندهای شرکت به صورت رنج محصول تولید می شود می توان بر اساس هر برند بودجه مشخصی تعیین کرد.

هدف و انجام کار: در این روش ابتدا اهداف خاص تعیین می شوند. سپس کارهایی که انجام آن برای رسیدن به این اهداف لازم است مشخص می گردند و در نهایت هزینه های مورد نیاز برای انجام این کارها برآورد می گردد. جمع این هزینه ها همان بودجه تبلیغات مورد نیاز است.

اگه شما هم مدیر تبلیغات، مدیر مارکتینگ و یا مدیر بیزینس هستین، قبول دارین که یکی از سخت ترین کارهای شما قانع کردن هیئت مدیره برای بودجه تبلیغاتیه که می خوایین. اگه منطق مشخصی برای بودجه پیشنهادی نداشته باشین، قطعا درخواست شما رد و در خوشبینانه ترین حالت نصف خواهد شد. (یاد اون مدیری که هر درخواستی رو نصف تایید می کرد و درخواست 1 بسته کاغذ A4 رو 1 بسته A2 تایید کرد J). در این پست 6 روش مرسوم برای پیشنهاد بودجه تبلیغات رو به شما یادآور می شیم. لطفا هیئت مدیره رو در این شرایط تحت فشار نذارین J اون بنده خدا ها قلب ضعیفی دارن!

دوست عزیز! مدیر محترم تبلیغات! تو که با این همه مشقت و سختی بودجه لانچ محصول، کمپین و یا فعالیت های تبلیغاتی برند رو گرفته ای، باید با وسواس و حساسیت بیشتری آژانس همکار و مجری رو انتخاب کنی. می دونی که اگه این هزینه ها تاثیر مثبتی روی برند نداشته باشه؛ پشت گوشت رو دیدی بودجه مجدد می بینی!  

امتیازذهی
بریف بازاریابی/ تبلیغات

تیم استراتژی برای نگارش یک کمپین تبلیغاتی خوب به یک سری اطلاعات نیاز دارد که در فرم بریف...

0دیدگاه
جنگ تبلیغات War Of Brands

بسیاری از برندها از طریق کمپین‌های تبلیغاتی به یکدیگر حمله می‌کنند. این روش تبلیغاتی “تبلیغات رقابتی” نامیده می‌شود....

0دیدگاه
کتاب سلطان خیابان مدیسون – دیوید اگیلوی و خلق تبلیغات مدرن

اگر از فعالان دنیای تبلیغات باشید، قطعا نام دیوید اگیلوی به گوش‌تان خورده. دیوید اگیلوی را به عنوان...

0دیدگاه
کمپین تبلیغاتی

تبلیغات یک اصل ساده و بسیار مهمی دارد: علاقه مند کردن مردم به خرید/ استفاده از یک محصول...

0دیدگاه

ثبت دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیس ‌بوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتساپ