تیم استراتژی برای نگارش یک کمپین تبلیغاتی خوب به یک سری اطلاعات نیاز دارد که در فرم بریف منعکس می شود.
عناصر کلیدی یک بریف تبلیغاتی
1. مخاطب هدف: یکی از مهمترین جنبههای بریف، مشخص شدن مخاطب هدف است. مخاطب کمپین چه قشری از جامعه است؟ زنان؟ مردان؟ کودکان؟ افراد ثروتمند؟ …
2. اطلاعات محصول: اگر کمپین معرفی یک خدمت یا محصول است؛ ایده ی شما چه مشکلی از مخاطب را حل می کند؟
3. بودجه پیشنهادی: بودجه مورد نظر شما برای اجرای کمپین چقدر است؟ بودجه شما می تواند هزینه های ATL را پوشش دهد؟ یا باید به سمت رسانه های کم هزینه رفت؟
4. دستورالعمل ها و گایدلاین های برند: اطلاعات برند بوک از قبیل لوگو، تگلاین، پالت رنگ، لحن و شخصیت برند و … باعث سازگاری کمپین با هویت برند می شود.
5. اولویت کانال ها و مدیا: اولویت شما برای کمپین کدام طیف از رسانه ها است؟ ATL ، BTL و یا TTL؟!
6. کال تو اکشن: در این کمپین بدنبال چه رفتار و عملی از مخاطب خود هستید؟ آگاهی نسبت به برند یا محصول؟ خرید؟ یا فقط همین که ما هم هستیم؟؟؟
7. مدت زمان کمپین: دوست دارید کمپین شما چه تاریخ یا مناسبتی شروع بشود؟ تا کی ادامه داشته باشد؟
برای اینکه یه کمپین موفقی داشته باشین، لازمه که تیم استراتژی و خلاقه آشنایی کاملی از اهداف شما برای اجرای کمپین داشته باشه. بجای اینکه دهها جلسه حضوری برگزار کنید و شفاها اهداف خودتون رو بگید و نهایتا پس از تدوین کمپین سر اهداف و کج فهمی دوستان دست به یقه شین، بهتره فرم بریف را تکمیل و اطلاعات کمپین را به صورت مکتوب به آژانس ها ابلاغ کنید. به قولی توپ رو توی زمین طرف مقابل بندازید …
اگه ازتون یه بریف برای کمپین و یا فعالیت مارکتینگ تان خواستیم، فکر نکنین که می خواهیم شما رو اذیت کنیم، یا کلاس بذاریم؛ برای این هست که هدف و منظور شما رو برای تدوین و اجرای کمپین بدونیم و بتونیم مشاوره و خدمات بهتری به شما ارائه بدیم.