0دیدگاه
زمان مطالعه :
امتیازذهی

نامگذاری برند Naming

اسم شایسته می تواند ارزشمندترین دارایی برند باشد که باعث تمایز می شود و پذیرش را تسریع می بخشد.

هفت معیار برای اسم خوب

۱.  تمایز : آیا اسم در میان انبوه اسامی مختلف به ویژه در میان اسامی دیگر در طبقه خود متمایز است؟

۲. کوتاهی و اختصار: آیا اسم به اندازه کافی کوتاه است تا به آسانی به خاطر آورده و مصرف شود؟

۳. تناسب و اقتضا: آیا اسم تناسبی منطقی با جوهر محبوبیت موسسه یا شرکت دارد؟

۴. املا و تلفظ آسان: آیا اغلب مردم بعد از شنیدن اسم قادرند آن را هجی کنند و درست بنویسند؟

۵. دوست داشتنی بودن: آیا مردم در هنگام استفاده از اسم لذت خواهند برد اسامی که به طور ذهنی مهیج و محرک است یا در هنگام بیان احساس خوبی ایجاد می کنند نسبت به سایر اسم ها مزیت دارند.

۶. قابلیت تعمیم: آیا اسم قابلیت بسط و گسترش دارد آیا تفسیری بصری القا می کند؟

۷. قابلیت محافظت: آیا اسم می تواند به علامت تجاری تبدیل شود آیا برای کاربری در وب قابل استفاده است؟

یکی از با ارزش ترین دارایی های برند، نام برند است. ۷۰ میلیارد از ۱۲۰ میلیارد دلار ارزش کوکاکولا مربوط به ارزش برند آن (نام برند) است. پس سعی نکنید اسم نوه و یا عشق قدیمی خودتون رو بر روی برندتون بذارید، اگه خیلی بهشون علاقه دارین می تونین نام یا عکسش رو روی سینه، بازو یا … تتو کنین.

راستی شما هم حاج عبداله رو میشناسین :)؟

امتیازذهی
هویت کلامی برند: مانترا، تگلاین و اسلوگان برند

احتمالا برندهای زیادی رو با المان های بصری آن می شناسین. نایکی، مک دونالدز، کوکا کولا و …....

0دیدگاه
هویت بصری برند

محققان دریافتند که افراد در عرض کمتر از یک ثانیه درباره دوست داشتنی بودن، قابل اعتماد بودن، شایستگی،...

0دیدگاه
برند بوک

در ابتدا بهتره بگیم که عبارت برند بوک یک اصطلاح عامیانه است که در صنعت تبلیغات از عبارات...

0دیدگاه
معرفی بهترین آژانسهای تبلیغاتی دنیا

تبلیغات به خودی خود یک عرصه منحصر به فرد است . زمانی که فروش کاهش می یابد یا...

0دیدگاه

ثبت دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیس ‌بوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتساپ